Home Przetargi publiczne Ogłoszenie o przetargu - Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i pomiarowego wraz z oprogramowaniem do siedziby Kampinoskiego Parku Narodowego
Ogłoszenie o przetargu - Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i pomiarowego wraz z oprogramowaniem do siedziby Kampinoskiego Parku Narodowego PDF Drukuj Email
Archiwum przetargów i ogłoszeń
Wpisany przez Jacek Kozłowski   
wtorek, 31 maja 2011 14:29

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

 

1. Nazwa i adres zamawiającego.

Kampinoski Park Narodowy w Izabelinie

ul. Tetmajera 38

05-080 Izabelin

NIP 118-01-34-090

REGON 000124423

Nr telefonu (22) 722-60-01

Nr faksu (22) 722-65-60

Adres strony internetowej www.kampinoski-pn.gov.pl

Adres e-mail : Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek w godz. 7.30 – 15.30

2. Tryb udzielenia zamówienia.

Postępowanie prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia przekraczającej w złotych równowartość 14 000 EURO na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.)

 

3. Opis przedmiotu zamówienia.

Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i pomiarowego wraz z oprogramowaniem do siedziby Kampinoskiego Parku Narodowego.

  1. Laptopy wraz z oprogramowaniem – szt. 3
  2. Urządzenia GPS – szt. 6
  3. Dalmierz laserowy – szt. 1
  4. Oprogramowanie GIS – 9 licencji


Zamówienie jest realizowane na podstawie uzyskanego dofinansowania z CKPŚ pod nazwą :

Ochrona gatunków i siedlisk w Kampinoskim PN – obszarze N2000 poprzez wykup i zagospodarowanie gruntów ” - nr umowy – POIS.05.01.00-00-222/09

Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):


30213100-6 – Laptopy

38112100-4 – Urządzenia GPS

38410000-2 – Przyrządy pomiarowe (dalmierze laserowe)

38221000-0 – Geograficzne systemy informacyjne GIS lub równorzędne

 

1. W ramach Zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do:

  • dostarczenia sprzętu komputerowego i oprogramowania do miejsca wskazanego przez Zamawiającego zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ;
  • przekazania Zamawiającemu szczegółowych instrukcji obsługi w języku polskim dla każdej jednostki dostarczonego sprzętu komputerowego;
  • przekazania kart gwarancyjnych dla każdej jednostki dostarczonego sprzętu komputerowego.

2.  Wykonawca będzie odpowiedzialny względem Zamawiającego za to, że jest uprawniony do wprowadzenia do obrotu oprogramowania zainstalowanego na komputerach oraz za to, że Zamawiający wskutek zawarcia umowy będzie upoważniony do korzystania w ramach zwykłego użytku ze wszelkiego oprogramowania dostarczonego wraz ze sprzętem komputerowym.

 

4. Termin wykonania zamówienia.

 

- Część 1 – laptopy - do 07.07.2011


- Część 2 – urządzenia GPS i dalmierz laserowy - do 07.07.2011


- Część 3 – oprogramowanie GIS - do 11.07.2011

 

5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy niewykluczeni na podstawie art. 24 ust.1 i 2

2. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj.

  • posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  • posiada wiedzę i doświadczenie;
  • dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  • spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.

3. W postępowaniu może wziąć udział wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – wykaże min. 3 dostawy odpowiadające swym rodzajem stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane, bądź są wykonywane należycie.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą „spełnia / nie spełnia”. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

 

6. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Na potwierdzenie spełniania warunków wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego winni złożyć:

 

  1. Oświadczenie o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych - według załącznika nr 1,
  2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych - według załącznika nr 2,
  3. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – min. 3 dostaw odpowiadającym swym rodzajem stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane, bądź są wykonywane należycie. - według załącznika nr 3,
  4. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, a w przypadku osób fizycznych – oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
  5. Dokumenty potwierdzające pełnomocnictwa osób reprezentujących wykonawcę (jeżeli oferta i załączniki nie będą podpisane przez osobę wskazaną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej wykonawcy),
  6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa celem ustalenia:

a) wykonawcy - pełnomocnika do reprezentowania wykonawców w przedmiotowym postępowaniu albo reprezentowania w przedmiotowym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia,

b) wykonawców ubiegających się wspólnie o przedmiotowe zamówienie publiczne (wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby).

 

7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terenem Rzeczypospolitej Polski, zamiast  dokumentu wymienionego w punkcie 3, składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej ni z 6 miesięcy przed upływem składania ofert. Jeżeli nie wydaje sie takiego dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie.

 

Dokumenty wymienione w pkt 6.4, 6.5 i załączony dokument z pkt 6.3 mogą być przedstawione w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

W przypadku składania oferty wspólnej, każdy z wykonawców składających ofertę wspólną zobligowany jest do złożenia dokumentów wymienionych w pkt 6.1, 6.2, 6.5, 6.6. Dokumenty: formularz ofertowy, zaakceptowany wzór umowy składane są przez ustanowionego pełnomocnika wykonawców.


Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom, ze wskazaniem w złozonej ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.

 

7. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje winny być przekazywane na piśmie, faxem lub drogą elektroniczną na adres Zamawiającego:

Kampinoski Park Narodowy w Izabelinie

ul. Tetmajera 38

05-080 Izabelin

Nr telefonu (22) 722-60-01

Nr faksu (22) 722-65-60

Adres e-mail : Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek w godz. 7.30 – 15.30

Zamawiający żąda każdorazowo niezwłocznego potwierdzenia faktu otrzymania w/w dokumentów przesłanych faxem lub drogą elektroniczną.

Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji zgodnie z art.38. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał Specyfikację, bez ujawniania źródła zapytania, oraz zamieszcza na swojej stronie internetowej. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia treści specyfikacji.

 

Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.

 

  • w sprawach merytorycznych oraz procedury przetargowej
  • Jacek Kozłowski tel. 022 722 60 01 wew 329

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

  • Paweł Dzirba tel. 022 722 60 01 wew 350

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

8. Wymagania dotyczące wadium

Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

9. Termin związania ofertą.

Wykonawca będzie związany ofertą przez 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

10. Opis sposobu przygotowywania ofert.

Na ofertę składają się:

  1. Oświadczenie o spełnianiu warunków – według załącznika nr 1
  2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – według załącznika nr 2
  3. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – min. 3 dostawami odpowiadającym swym rodzajem stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - według załącznika nr 3
  4. Zaakceptowany wzór umowy – załącznik nr 4
  5. Wypełniony formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – według załączniku nr 5
  6. Formularz cenowy oferty przygotowany ściśle wg wzoru podanego w załączniku nr 6 – wszystkie ceny w formularzu powinny być poddane w złotych polskich.
  7. Specyfikacja techniczna oferowanego sprzętu wg wzoru podanego w załączniku nr 7
  8. Aktualny odpis z właściwego rejestru (uwagaaktualne czyli wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); lub odpowiednio dokument wg punktu 6.7
  9. dokumenty potwierdzające pełnomocnictwa osób reprezentujących Wykonawcę (jeżeli oferta lub załączniki do oferty nie będą podpisane przez osobę wykazaną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy).

Oferta musi być przygotowana na piśmie, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści, według formularza ofertowego załączonego przez Zamawiającego i podpisana w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Ofertę należy sporządzić w języku polskim pod rygorem nieważności. Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez osobę/osoby upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy.

Jeżeli oferta zostanie podpisana przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.

Jeżeli do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy wymagane jest zastosowanie tzw. reprezentacji łącznej, wówczas wszystkie dokumenty muszą być podpisane przez zobowiązane osoby.

Na ofertę składają się wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji. Zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy oferty składane w postępowaniu
o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnianiu od chwili ich otwarcia.

Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec następujących informacji zawartych w ofertach:

  • nazwy (firmy) i adresu wykonawcy,
  • informacji dotyczących ceny,

  • terminu wykonania zamówienia,

  • okresu gwarancji,

  • warunków płatności.

Stosowne zastrzeżenie Wykonawca powinien załączyć do oferty. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania.

Dokumenty składane w formie kopii muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy.

Wszystkie zapisane strony oferty powinny być ponumerowane. Ilość stron oferty należy podać na formularzu ofertowym. Oferty należy umieścić w zamkniętej kopercie z napisem:

 

Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i pomiarowego wraz z oprogramowaniem do siedziby Kampinoskiego Parku Narodowego”.

Nie otwierać przed dniem 08.06.2011 2011r. przed godz. 12.00”

Dostarczyć do sekretariatu Kampinoskiego Parku Narodowego, ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin.

Na kopercie proszę umieścić nazwę i adres Zamawiającego i Wykonawcy.

 

11. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.

Oferty winny być składane osobiście w sekretariacie w siedzibie Zamawiającego lub przesyłane pocztą na adres: Kampinoski Park Narodowy, ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin w nieprzekraczalnym terminie do dnia 08.06.2011 r. do godz. 12.00.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 08.06.2011 r. o godz. 12.15 w siedzibie Kampinoskiego Parku Narodowego w Izabelinie, ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin, pokój nr 104

Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym wyżej nie zostaną otwarte
i zostaną zwrócone wykonawcom.

Otwarcie ofert jest jawne. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Na otwarciu ofert podaje się imię, nazwisko, nazwę (firmy) oraz adres (siedzibę) Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny.

Dane te zostaną wysłane Wykonawcom nieobecnym na otwarciu ofert na pisemny wniosek złożony do Zamawiającego.

 

12. Opis sposobu obliczenia ceny.

Cena oferty to cena brutto, jaką Zamawiający będzie musiał zapłacić za dostarczony sprzęt. W związku z powyższym cena oferty musi zawierać wszystkie koszty i podatki niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z niniejszej specyfikacji, jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.


13. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.

1. Cena przedmiotu zamówienia – 100 %

Punktacja:

Liczba punktów = (najniższa cena : cena badanej oferty) x 100 pkt. x 100 %

Wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów.


14. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

Jeżeli oferta wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy wymaga przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

Zamawiający zawrze umowę w sprawie udzielenia zamówienia w terminie nie krótszym niż
5 dni od dnia przekazania Wykonawcom zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty
i pozostałych informacjach wymienionych w art. 92 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy.

Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w art. 92 ust.1 pkt 1 ustawy, również na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

W celu podpisania umowy proszę o kontakt z Panem Jackiem Kozłowskim, Kampinoski Park Narodowy, 05-080 Izabelin, ul Tetmajera 35, tel. 22 722-06-01 wew. 329,

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Umowa zostanie podpisana w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego, o czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę, którego oferta została wybrana.

Informacja o wyborze oferty zostanie przesłana faksem, potwierdzenie wysłania faksu zawierające komunikat „ok” uważa się za doręczone prawidłowo.

 

15. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli Zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.

  • Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.

  • Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

  • Umowy w sprawach zamówień publicznych są jawne i podlegają udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej.

16. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

W prowadzonym postępowaniu mają zastosowanie przepisy zawarte w dziale VI Prawa

zamówień publicznych – „Środki ochrony prawnej” określające zasady wnoszenia odwołań

i skarg do sądu. Z uwagi na obszerność tych przepisów należy się z nimi zapoznać bezpośrednio

analizując Prawo zamówień publicznych - art. 179 do 198.

 

17. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych:

- Część 1 – laptopy wraz z oprogramowaniem


 

- Część 2 – urządzenia GPS i dalmierz laserowy


- Część 3 – oprogramowanie GIS

18. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

19. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy.

 

20. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

21. Załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

 

 

 

Pytania i odpowiedzi do przetargu:

 

1. Czy Zamawiający wymaga w momencie dostawy odbiornika wyposażonego w opcję zbierania danych do wykonania post processingu oraz oprogramowania do opracowywania tych pomiarów?

 

Zamawiający nie wymaga w momencie dostawy oprogramowania do wykonania post processingu.

 

2. Czy Zamawiający dopuszcza odbiorniki GNSS osiągające lepsze dokładności w czasie rzeczywistym jak i post processingu?

 

Zamawiający określił w specyfikacji technicznej – załącznik nr 7 – minimalne wymagania, Zamawiający akceptuje rozwiązania o parametrach równoważnych lub lepszych.

 

3. Czy Zamawiający dopuszcza odbiornik o większej ilości kanałów?

 

Zamawiający określił w specyfikacji technicznej – załącznik nr 7 – minimalne wymagania, Zamawiający akceptuje rozwiązania o parametrach równoważnych lub lepszych.

 

4. Czy Zamawiający dopuszcza odbiorniki nie obsługujące protokołu SiRF, a jedynie NMEA?

 

Zamawiający nie dopuszcza odbiorników bez obsługi protokołu SiRF.

 

5. Czy Zamawiający dopuszcza odbiorniki o wiekszej pamięci RAM?

 

Zamawiający określił w specyfikacji technicznej – załącznik nr 7 – minimalne wymagania, Zamawiający akceptuje rozwiązania o parametrach równoważnych lub lepszych.

 

6. Czy zamawiający dopuszcza odbiornik spełniający normy IP 65 lub 54?

 

Zamawiający określił w specyfikacji technicznej – załącznik nr 7 - minimalną normę na poziomie IP 67.

 

 

7. Czy Zamawiający dopuszcza odbiorniki nie obsługujące protokołu SiRF, a jedynie NMEA?

 

Zamawiający udzielił odpowiedzi na to pytanie w następujący sposób:

"Zamawiający nie dopuszcza odbiorników bez obsługi protokołu SiRF". - prosimy o precyzyjne uzasadnienie takiej decyzji.

 

Zamawiający w załączniku nr 7 określił wymóg obsługi protokołu SiRF oraz NMEA jako wzorcowe technologicznie, zgodnie z zapisem  Zamawiający akceptuje rozwiązania o parametrach równoważnych lub lepszych a tym samym dopuszcza urządzenia obsługujące protokół równoważny z  NMEA oraz inny równoważny z SiRF - Zamawiający nie dopuszcza odbiorników z obsługą jedynie protokołu NMEA.

 

8. Pytanie telefoniczne dotyczące odbiorników GPS i oprogramowania do wykonywania pomiarów.

 

Zamawiający poprzez oprogramowanie do wykonywania pomiarów rozumie jako oprogramowanie dodatkowe ( będące zakupione oddzielnie jako część 3 zadania - oprogramowanie GIS), tym samym Zamawiający nie wymaga oprogramowania do wykonywania pomiarów jako wyposażenie odbiornika GPS.

Poprawiony: czwartek, 09 czerwca 2011 16:18